Az élelmiszerkereskedő cég megbízásából végzett reprezentatív kutatásban részt vevők több mint fele válaszolta azt, hogy valamilyen gyakorisággal fogyaszt kifejezetten növényi alapú alternatívákat állati eredetű termékek (hús, tej, vaj, tojás) helyett. A Danone kutatásában arra kereste a választ, hogy a magyar fogyasztók mennyire veszik figyelembe a táplálkozási előnyökön túlmenően a környezeti hatásokat élelmiszervásárlásuk során. Minden ötödik (19 százalék) fogyasztó alkalmanként tudatosan is helyettesíti a hús- vagy tejalapú ételeket növényi alternatívákkal, 8 százalék heti egy alkalomnál kevesebbszer fogyaszt húst. Ezzel párhuzamosan emelkedik a növényi alapú élelmiszerek iránti igény, a 18-24 év közötti fiatalok 73 százaléka keresi a növényi alapú alternatívákat a hús helyett.
A kutatás eredménye szerint a fő motivációs tényező az egészség megőrzése, de a megkérdezettek alig 8 százaléka hivatkozott kimondottan egészségi okokra, például allergiára. A fogyasztók egyharmada környezeti, fenntarthatósági kérdéseket is mérlegel vásárláskor. Szakértők szerint az állati eredetű termékek legalább részben növényi alapú élelmiszerekkel történő helyettesítése nélkül aligha érhetők el a klímacélok. A Danone felméréséből kiderült, hogy a megkérdezettek 16 százaléka követ valamilyen diétát, ezek közül 6 százalék a húsfogyasztás csökkentésével és a növényi alapú termékek nagyobb mennyiségben történő vásárlásával próbálja elérni céljait. A magyar fogyasztók 3 százaléka tudatosan követi a flexitáriánus étrendet, ez enyhe növekedést mutat az előző év eredményeihez képest. Ennek lényege, hogy a vegetáriánus étrendbe rugalmasan beilleszthető a hús-, hal-, tejtermék-, és tojásfogyasztás. Az 500 fős, 18-65 év közötti fogyasztó bevonásával készült reprezentatív kutatást a Danone Magyarország Kft. megbízásából az NMS Hungary Kft. piackutató végezte áprilisban.