Napelem, akár 3 millió Ft vissza nem térítendő támogatással a Vidéki Otthonfelújítási Program keretében. Kalkuláljon itt. (x)
Az EY a német szövetségi statisztikai hivatal és a szövetségi munkaügyi hivatal aktuális adatait elemezte a Németországban működő, 50 vagy annál több alkalmazottat foglalkoztató vállalatokra vonatkozóan.
A német autóipar masszív és mindenre kiterjedő válságban van – kommentálta Constantin Gall, az EY autóipari szakértője a jelentést. Elmondása szerint problémát jelent a folyamatos gazdasági válság miatti gyenge kereslet, a túlzott költségek, valamint a belső égésű motorok és az elektromos autók drága egymás mellett élése, miközben az elektromobilitásba történő beruházások nagy összegeket emésztettek fel anélkül, hogy meghozták volna a kívánt piaci eredményt. Ehhez társul még a kínai piac beszűkülése is a német gyártók előtt.
A gyártóknak jelenleg kihívások sokaságával kell szembenézniük, és ezek egy részét csak saját erőből tudják megoldani. “Idén ezért azt fogjuk látni, hogy az autógyártók masszívan meghúzzák a nadrágszíjat, hogy növeljék ellenállóképességüket. Ez elkerülhetetlenül a foglalkoztatás jelentős csökkentéséhez fog vezetni” – mondta Gall. A tavalyi, “viszonylag kis számú létszámleépítés” csak a kezdete volt egy fájdalmas, de elkerülhetetlen zsugorodási folyamatnak. A legutóbbi geopolitikai fejlemények fényében nagy valószínűséggel nagyobb léptékű termelésáthelyezésekre kerül sor az Egyesült Államokba vagy Kínába. “Ez ismét jelentősen felgyorsítaná a munkahelyek megszűnését ebben az országban” – mondta Gall. Rámutatott, hogy a vállalatok mostanra egyértelműen felismerték a problémákat. Ezért van remény arra, hogy az autógyártók középtávon ismét magasabb árrést érjenek el. Pusztán költségcsökkentő intézkedések azonban ehhez nem lesznek elegendők.
Tekintettel a beszállítók közelmúltbeli igen gyenge teljesítményére, a szakértő további jelentős létszámleépítéseket jósolt. “Sok beszállító számára egyre ritkább a levegő, és különösen az elektromobilitás megtorpanó lendülete szűkíti jelentős mértékben az árrést” – mondta Gall. A tanulmány szerint a németországi autóipar forgalma tavaly 5 százalékkal zsugorodott, miután az előző három évben folyamatosan nőtt. A forgalom 2024-ben 536 milliárd eurót tett ki. A közelmúltban számos neves németországi gyártó és beszállító jelentett be költségcsökkentő programokat. Az elkövetkező években több tízezer munkahelyet kell megszüntetni – legyen szó olyan gyártókról, mint a Mercedes-Benz, a Porsche vagy a Volkswagen fő márkája, a VW. Vagy olyan beszállítóknál, mint a Bosch, a ZF, a Schaeffler vagy a Continental.