A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint tavaly június végén a tisztán elektromos hajtású gépkocsik száma 41 386 volt, míg az idén június végén elérte az 59 209-et. Az úgynevezett növelt hatótávolságú külső töltésű hibrid elektromos gépkocsiké 21 874-ról 29 646-ra emelkedett, a külső töltésű hibrid elektromos gépkocsiké (plug-in hibrid) pedig 10 829-ről 12 358-ra.
Keresett kifejezés: elektromos meghajtás
Ahogy február óta töretlenül, úgy júniusban is a kontinens élmezőnyébe tartozott a magyarországi tisztán elektromos járműpark gyarapodása – tette közzé az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook-oldalán csütörtökön.
Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma júniusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára csütörtökön felkerült adatok szerint.
Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. hétfőn az MTI-vel.
Csaknem 12,5 százalékkal bővült 2023-ban az engedélyköteles elektromos töltőberendezések száma Magyarországon, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) 2023 végén 2507-et tartott nyilván – tájékoztatta a MEKH hétfőn az MTI-t közleményben.
Magyarország 11 pontos javaslatcsomagot terjesztett az uniós Versenyképességi Tanács elé az elektromos autózásra való átállás felgyorsítása érdekében – mondta a nemzetgazdasági miniszter szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.
Az elektromos járműipari ágazatban széleskörű bírálatot váltott ki mind európai, mind kínai vállalatok részéről az Európai Bizottság csütörtökön bejelentett döntése a Kínában gyártott elektromos járművek imporvámjának megemeléséről.
Az Egyesült Királyságban 1,1 százalékkal, 179 ezer 263-ra nőtt az autók eladása júniusban az egy évvel korábbihoz képes, ami lassulás a májusi 1,7 százalékos bővüléshez képest – ismertették a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján csütörtökön.
Nem jó a vásárlóknak, az európai autógyártóknak és a fejlesztéseket sem szolgálja, hogy az Európai Bizottság péntektől ideiglenes büntetővámokat vezet be a Kínából behozott elektromos autókra – kommentálta a döntést pénteki Facebook bejegyzésében Joó István, a HIPA Nemzeti Befektetési ügynökség vezérigazgatója, kormánybiztos.
Az európai és a kínai járműipar együttműködésére kellene összpontosítania az EU-nak, mert az nem zéróösszegű játék, hanem kölcsönös fejlődési és növekedési előnyökkel jár – írja a kínai Xinhua hírügynökség portálján megjelent tanulmány.