Az autó markáns külső dizájnjához letisztult belső kialakítás társul; alapfelszereltség a 13,2 colos, központi érintőképernyő és a felhőhöz kapcsolódó SYNC 4 5G fedélzeti szórakoztató és információs rendszer. A legmodernebb vezetéstámogató technológiák biztonságosabb vezetési élményt és komfortosabb utazást kínálnak.
Keresett kifejezés: elektromos meghajtás
Decemberben az egy évvel korábbihoz képest először csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban tizenhat hónap folyamatos emelkedés után – az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára csütörtökön fölkerült adatok szerint.
Az elmúlt időszak kiszámíthatatlansága a cégautóflotta-piacon is újraírta a szabályokat: bár meglepő módon az üzemanyagárak emelkedése csak kisebb nehézséget jelentett a flottaüzemeltetőknek, az új autók lassú beérkezése és a bérleti díjak növekedése annál nagyobb gondot okozott, mindemellett pedig egyre jelentősebb azon cégek tábora, amelyek fontolgatják az elektromos flottára történő átállást.
A BMW Group 650 millió euró befektetésével készíti fel az üzemet a hosszútávú működésre.
A fosszilis tüzelőanyaggal működő belső égésű motorokkal felszerelt új autók 2035-től való betiltása ma igencsak ambiciózus tervnek tűnik.
Magyarországon 2022 elejéhez képest megduplázódott a zöld rendszámos járművek száma – olvasható az Energiaügyi Minisztérium (EM) közösségi oldalának keddi bejegyzésében.
Az LG Electronics (LG) a világ legnagyobb autógyártói számára zártkörű bemutatót tart a 2024-es CES kiállításon, ahol egy új, több területet átfogó, a fejlett vezetéstámogató rendszereket (ADAS), az automatizált vezetési megoldásokat (AD) és a járműfedélzeti infokommunikációs (IVI) technológiákat integráló platformot mutat be.
Az Európában évek óta 99%-ban elektrifikált autókat értékesítő Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett autója, az RZ 450e nyerte az Év Zöld Autója díjat a francia Grand Prix Auto Moto versenyen.
Debrecenben próbálhatják ki először az utasok azt a Solaris hidrogén-üzemanyagcellás autóbuszt a menetrend szerinti forgalomban, amely a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. kísérleti projektjében közlekedik. A jármű négy hétig több útvonalon is részt vesz a forgalomban, majd fél év múlva újabb négy hétre visszatér. Az utasok díjmentesen próbálhatják ki a helyi légszennyezéstől mentesen és nagyon csekély zajkibocsátással üzemelő autóbuszt.
A hazai gazdasági társaságok a pénteken közzétett kiírás szerint tisztán elektromos személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz megvásárlásához igényelhetnek vissza nem térítendő állami hozzájárulást. A 30 milliárd forintos keretösszegből egy jármű beszerzéséhez az akkumulátor kapacitásának függvényében 2,8-4 millió forint támogatás nyerhető el – közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) pénteken az MTI-vel.